De 5 Vak- ExpoBeurs Tips


Vak- ExpoBeurstip 1.

Wat is van invloed op uw beurssucces

Uw beurssucces straks wordt mede bepaald door:
1. Bezoekt mijn doelgroep deze beurs. Komen de beslissers, beïnvloeders en gebruikers en hoe spelen we daar op in
2. Hoe succesvol was de vorige beurseditie, wat zijn de ervaringen van deelnemers en bezoekers
3. Waar kwamen die bezoekers vandaan en zijn er zaken gedaan
4. Wie heeft zich weer ingeschreven voor deze beurs en waarom en wat zijn de verwachtingen
    Doe onderzoek, veel is verkrijgbaar bij de organisatie of een paar exposanten bellen levert een schat aan informatie op
5. Op welke wijze wordt de beurs gepromoot
6. Welke promotie en communicatie middelen zet de organisatie in.
    En welke promotionele middelen zijn (gratis) beschikbaar voor u om uw beursdeelname in- en extern
    te communiceren met relaties, prospects en suspects. 


 Vak- ExpoBeurstip 2.

Worden er echt zaken gedaan op deze beurs

1. Bezoek de site van de beursorganisatie en achterhaal de statistieken
2. Neem contact op met de beursorganisatie en vraag de bezoekers en exposanten
    tevredenheidsindex op. Hoe heeft men, bezoeker en exposant, de vorige beurseditie ervaren
3. Bezoek zelf de beurs indien mogelijk. Kijk rond en vraag exposanten naar hun ervaringen en om tips.
    Welke standbouwer hebben ze in de arm genomen, hoe klantgericht is de organisatie, wat zijn de top dagen
    en welke hal en standlocatie trekt bezoekers.


 Vak- ExpoBeurstip 3.

Met wie wilt u in contact komen tijdens de beurs

U heeft uw doelstellingen bepaald. Wie gaat u daarvoor benaderen: Voor, tijdens en na afloop van de beurs.

1. Bestaande relaties
Uitnodigen dus. En afspraken maken met uw relaties.

2. Prospects
Toekomstige relaties, waar u al contact mee heeft maar nog geen zaken mee doet.
Uw offerte dossier en overzicht van aanvragen voor informatie en brochures geeft u een
schat aan informatie. Prospect gericht uitnodigen dus.

3. Suspects
De grootste doelgroep! Bezoekers die de beurs bezoeken en uw organisatie nog niet kennen.
Wellicht van naam, maar er is nog nooit contact gelegd. Suspects lopen vaak aan uw stand voorbij.
Zij kennen u niet en u kent die bezoeker(s) nog niet. Klantgericht, vriendelijk aanspreken is
de beste manier om met die grote doelgroep in contact te komen. En veelal ook voor u de  belangrijkste reden om aan een beurs deel te nemen. Van suspects naar prospect, en van prospect naar relatie. Dat vraagt om beurstraining en daarbij helpen wij u graag.

4. Technisch personeel
Zorg dat u erop voorbereid bent. Met de juiste samenstelling van uw
beursteam, om antwoord te geven op die specifieke technische vragen.

5. Specifiers
Voorschrijvers van uw product of dienst / oplossing.

6. Producenten
Geïnteresseerd in uw product of uw organisatie als partner.

7. Gebruikers
De mannen en vrouwen die dagelijks met uw product werken. Zij zijn van grote invloed. Een positieve ervaring met uw organisatie is van groot belang. Neem deze doelgroep serieus. Beantwoord vragen, luister en informeer; wat bevalt goed en wat kan beter. Zorg voor een attentie, give away, gastvrijheid of een spel element.


Vak- ExpoBeurstip 4.

Waarop legt u de focus tijdens de beurs?

Wat mogen de bezoekers niet missen. Voorkom dat u alles wilt laten zien.
Bezoekers zien dan door de bomen het bos niet meer. En lopen vervolgens door.

Uw beursboodschap is duidelijk als u communiceert:

  1. Wie u bent
  2. Voor wie interessant
  3. Wat is nieuw en mag de beursbezoeker dus niet missen.

Vak- ExpoBeurstip 5.

Veel gestelde beurs vragen. FAQ

Kijk bij veel gestelde beursvragen om straks niet voor onaangename verrassingen te komen staan.

Succes en samen met u en het beursteam maken we er een succes van.

Ton Visser
Beurstrainer
 


 

 

 

 

Contact

BEURSTRAINING NEDERLAND

 0575 56 64 13

info@beurstrainingnederland.nl

 
Vraag aan

   Ja, ik ontvang graag de brochure SHOW IT

 

Check 

   Beursdraai boek Beurstraining Nederland

 
Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign