Column mei 2016 expotec Beurstraining Nederland

Als vaste columnist van meetings/expotec bijgaand de column van mei 2016


 Ook blij? De crises is voorbij!

Optimistische berichten en hoopgevende vooruitzichten.
Dat is wat u hoort en leest in de media. Ja, het gaat beter, maar op de ‘winkel passen’ blijft focus nummer één.
Op vakbeurzen, zoals Bauma München, Interclean Rai Amsterdam en Reifen Essen was die positieve sfeer duidelijk aanwezig.
Innovaties en veel, heel veel bezoekers met koopintenties. Standbouwers die zich weer echt kunnen uitleven in creatieve,
spraakmakende vormgeving en goed gevulde tentoonstellingsruimten. De crises lijkt voorbij.

Wat hebben beursorganisaties aangepast ?

Beursorganisaties hebben alle zeilen bijgezet, hun formats aangepast om in te spelen op de wensen van bezoekers en exposanten. Beurzen zijn samengevoegd, en soms ingekort van vier naar drie dagen. Openingstijden zijn aangepast en hospitality heeft een hedendaagse invulling gekregen. Gastvrouwen en heren van de beursorganisatie zijn duidelijk herkenbaar en staan bezoekers professioneel te woord. Slagen zijn gemaakt door beursorganisaties om beursbezoekers die in grote getalen, en steeds meer ook uit buitenland komen, het naar de zin te maken. Met interactieve APP’s, digitale informatie en downloads, om de beschikbare beursbezoektijd zo effectief en efficiënt mogelijk te gebruiken voor die bezoekers. Petje af dus voor de beursorganisatoren.

Welke beursetiquette is gewenst

Echter op veel beursstands lijkt het wel of niet de beursbezoeker maar het ‘schermpje’ centraal staat. Telefonerend en mail checkend standpersoneel is wel het meest opvallende nieuwe verschijnsel. Beursregels en beursetiquette ’s ontbreken nog op menige stand. De horeca kan als voorbeeld dienen. Waar veelal duidelijke afspraken gelden. Natuurlijk mag die beursbezoeker bereikbaar zijn, bellen en zijn of haar mail checken. Hoe anders geldt dat voor het beursteam. Maak duidelijke afspraken over gebruik van smartphones, tablets etc. Ruim tijd in om buiten de stand even online te zijn. Maar op de stand; alle devices niet op tril, maar op stil. Bezoekers verdienen alle aandacht. Voor u als exposant op welke vakbeurs dan ook staat persoonlijk contact, klanten en prospects ontmoeten, informeren en enthousiasmeren voor uw producten en dienstverlening toch centraal?

Kortom; gepast off line, om van uw beursdeelname een succes te maken.

Ton Visser
Beurstraining Nederland
Enjoy your Results!

Lees ook de column: Acquireren? Nu even niet!

Contact

BeursTraining Nederland
Engelenburgerlaan 14
6971 BW Brummen (Gld)

0575 56 64 13 
of 
Vraag de brochure aan !

 

Beursdraaiboek

Feedback

"Heel leerzaam, duidelijke uitleg, goede voorbereiding met aansprekende voorbeelden. Alle punten van a tot z in goed tempo doorlopen en geoefend.Vooral het gesprek zelf starten met de juiste vragen die er echt toe doen. Dank je wel Ton".

VDL

Lees meer ervaringen

 
Vraag aan

   Ja, ik ontvang graag de brochure SHOW IT

 

Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign