Hoe maak je een Beurs Pers bericht


Beurs Persbericht 7 tips

U gaat naar de beurs. Natuurlijk nodigt u bestaande relaties en prospects uit om uw beursstand te bezoeken. En spreekt u beursbezoekers in het gangpad aan om uw stand te bezoeken. Maar ook suspects, bedrijven en organisaties die nog geen klant zijn en waar u ook nog geen contact mee heeft zijn interessant. Nieuwe klanten werven is vaak dé doelstelling om deel te nemen aan een beurs.

Een goed Persbericht helpt!

Redacteuren en journalisten van vakbladen maar ook van plaatselijke en regionale kranten ontvangen veel Persberichten. Ook de beursorganisatie ontvangt veel Persberichten. Zij maken de keuze; wat plaatsen we wel en wat niet. Uw Persbericht vraagt om aandacht en wordt veelal wel geplaatst als uw Persbericht voldoet aan 7 criteria.

1. Tijdstip, wanneer verstuurt u uw Persbericht

Wees op tijd met uw Persbericht. Niet te vroeg, maar zeker niet te laat. Dus voor de uitgifte datum van de krant / vakblad - beurs editie. Neem hiervoor contact op met de redactie.

2. Hoe ziet uw Persbericht eruit

Zorg voor een verzorgd bericht. Maak het de redactie makkelijk. Zodat de redactie uw Persbericht zonder al te veel aanpassingen kan plaatsen. Vraag aan de redactie hoe ze uw Persbericht het liefst ontvangen. En voeg aanvullende informatie toe als noot voor de redactie. Uw website, contact persoon en wie is contact persoon tijdens de beurs voor Pers en media.

3. Waarom plaatsen van uw Persbericht

Waarom uw Persbericht plaatsen. Wat is onderscheidend. Wat is hier uniek aan. Welk probleem lost u op. Of welke besparing wordt behaald. Hoe innovatief of groen is uw product / dienst. Geef voorbeelden. Statistieken en trends.

4. Uw schrijf stijl

Schrijf direct. Niet leidend. Woorden als; we kunnen of we gaan of zullen zijn taboe.

5. Voor wie schrijft u het Persbericht

Natuurlijk bent u trots op uw product, dienst of organisatie. Maar dat moet er niet vanaf stralen. Omschrijf de waarde voor gebruikers en beschrijf waarom u dit product of dienst promoot op de beurs.

6. Een beeld zegt meer dan....

Voeg foto's toe aan uw Pers bericht. Foto's die het verschil aantonen. Vooraf en nu. Huidig en toekomstig. Lever deze aan in minimaal 300 DPI en als TIF of JPG bestand.

7. Vraag om tips en bedank de redactie

Bedank de redactie na afloop van de beurs voor het plaatsen van uw Persbericht. En vraag om tips en suggesties. Wat was goed aan uw Persbericht en wat kan beter.

 

Contact

BEURSTRAINING NEDERLAND

 0575 56 64 13

info@beurstrainingnederland.nl

 
Vraag aan

   Ja, ik ontvang graag de brochure SHOW IT

 

Check 

   Beursdraai boek Beurstraining Nederland

 
Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign