Tips voor de standbemanning

Tips voor de standbemanning

Het succes van de beurs wordt bepaald door de standbemanning M / V. Naast een goede voorbereiding bepaald de standbemanning het uiteindelijke succes. Bezoekers "zien" alles. Ook de details. Als standbemanning dien je er dus..

Uiterlijk, wat ziet uw bezoeker

  • Controleer ook bij uw collega's of u nog steeds representatief bent. Let daarbij op kleding, handen, schoenen, tanden en haren.
  • Kijk regelmatig even in de spiegel, zie wat de bezoeker ook ziet.

Uw stand is het visite kaartje van uw bedrijf

  • Ruim ook tijdens de beursdag regelmatig even op. Kopjes, glazen en rondslingerend documentatie of monster materiaal.
  • Stofzuig de standvloer en neem de balie regelmatig af.

Wees uitnodigend

  • Maak het aantrekkelijk voor bezoekers om uw stand te betreden. Sta dus niet met elkaar op een rijtje aan de rand van de stand.
  • Begroet voorbij lopende bezoekers en nodig ze uit om uw stand te bezoeken.
  • Prive gesprekken voeren nodigt niet uit om uw stand te bezoeken. Bewaar deze voor na afloop van de beursdag.
  • Koffie drinken prima, maar dan constructief samen met de bezoeker, of voor openingstijd.
  • Straal enthousiasme en professionaliteit uit. Maak oog contact. Stel u zelf voor.

De juiste voorbereiding

  • Badge, parkeerkaart, showmap, doorschakeling telefoon en e-mail zijn geregeld
  • Uw beurs / leadformulier is geen verrassing voor u
  • Plan ruimte in na afloop van de beurs voor afhandeling aanvragen en bezoek van relaties
  • U kent uw rol / taak gedurende de beursdag (en)
  • Thuis en op de zaak weet men waar u bent en hoe u te bereiken bent
  • U weet de voordelen van uw produkten en diensten
  • U kunt demonsteren en weet wat te doen bij een storing

Het verkoopgesprek, bereiken van uw doel en dat van de bezoeker

  • U heeft verschillende openingszinnen om bezoekers aan te spreken in het gangpad of bij u op de stand
  • U weet snel te achterhalen of u interessant bent voor uw bezoeker
  • Uw product of dienst, passend bij de wens of behoefte van de prospect / klant kunt u klantgericht presenteren.
  • De bezoeker heeft een goed beeld van u en de organisatie en weet wat het vervolg is op dit gesprek ( toesturen documentatie, maken van afspraak etc.)
  • U neemt op een klantgerichte wijze afscheid
  • Uw bezoeker praat nog positief na over zijn of haar bezoek aan uw stand! U bent in uw opzet geslaagd. U heeft de basis gelegd voor toekomstige samenwerking.

In de beurstraining leert en oefent u hoe u meer rendement haalt uit uw beursevent.

Contact

BeursTraining Nederland
Engelenburgerlaan 14
6971 BW Brummen (Gld)

0575 56 64 13 
of 
Vraag de brochure aan !

 

Beursdraaiboek

Feedback

"Heel leerzaam, duidelijke uitleg, goede voorbereiding met aansprekende voorbeelden. Alle punten van a tot z in goed tempo doorlopen en geoefend.Vooral het gesprek zelf starten met de juiste vragen die er echt toe doen. Dank je wel Ton".

VDL

Lees meer ervaringen

 
Vraag aan

   Ja, ik ontvang graag de brochure SHOW IT

 

Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign