Tips voor de standbemanning

Tips voor de standbemanning

Het succes van de beurs wordt bepaald door de standbemanning M / V. Naast een goede voorbereiding bepaald de standbemanning het uiteindelijke succes. Bezoekers "zien" alles. Ook de details. Als standbemanning dien je er dus..

Uiterlijk, wat ziet uw bezoeker

  • Controleer ook bij uw collega's of u nog steeds representatief bent. Let daarbij op kleding, handen, schoenen, tanden en haren.
  • Kijk regelmatig even in de spiegel, zie wat de bezoeker ook ziet.

Uw stand is het visite kaartje van uw bedrijf

  • Ruim ook tijdens de beursdag regelmatig even op. Kopjes, glazen en rondslingerend documentatie of monster materiaal.
  • Stofzuig de standvloer en neem de balie regelmatig af.

Wees uitnodigend

  • Maak het aantrekkelijk voor bezoekers om uw stand te betreden. Sta dus niet met elkaar op een rijtje aan de rand van de stand.
  • Begroet voorbij lopende bezoekers en nodig ze uit om uw stand te bezoeken.
  • Prive gesprekken voeren nodigt niet uit om uw stand te bezoeken. Bewaar deze voor na afloop van de beursdag.
  • Koffie drinken prima, maar dan constructief samen met de bezoeker, of voor openingstijd.
  • Straal enthousiasme en professionaliteit uit. Maak oog contact. Stel u zelf voor.

De juiste voorbereiding

  • Badge, parkeerkaart, showmap, doorschakeling telefoon en e-mail zijn geregeld
  • Uw beurs / leadformulier is geen verrassing voor u
  • Plan ruimte in na afloop van de beurs voor afhandeling aanvragen en bezoek van relaties
  • U kent uw rol / taak gedurende de beursdag (en)
  • Thuis en op de zaak weet men waar u bent en hoe u te bereiken bent
  • U weet de voordelen van uw produkten en diensten
  • U kunt demonsteren en weet wat te doen bij een storing

Het verkoopgesprek, bereiken van uw doel en dat van de bezoeker

  • U heeft verschillende openingszinnen om bezoekers aan te spreken in het gangpad of bij u op de stand
  • U weet snel te achterhalen of u interessant bent voor uw bezoeker
  • Uw product of dienst, passend bij de wens of behoefte van de prospect / klant kunt u klantgericht presenteren.
  • De bezoeker heeft een goed beeld van u en de organisatie en weet wat het vervolg is op dit gesprek ( toesturen documentatie, maken van afspraak etc.)
  • U neemt op een klantgerichte wijze afscheid
  • Uw bezoeker praat nog positief na over zijn of haar bezoek aan uw stand! U bent in uw opzet geslaagd. U heeft de basis gelegd voor toekomstige samenwerking.

In de beurstraining leert en oefent u hoe u meer rendement haalt uit uw beursevent.

Contact

BEURSTRAINING NEDERLAND

Ga naar Contact

 

   Editie 2024

Beursdraaiboek 2024 Beurstraining Nederland

Vraag nu aan. Morgen op uw bureau.
 info@beurstrainingnederland.nl 

     Extra Support

Bel: Tophostess
Zaltbommel

04187 11 001

           

Onze Relaties >      

Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign