Tips voor de standbemanning
Het succes van de beurs wordt bepaald door de standbemanning M / V. Naast een goede voorbereiding bepaald de standbemanning het uiteindelijke succes. Bezoekers "zien" alles. Ook de details. Als standbemanning dien je er dus..
Uiterlijk, wat ziet uw bezoeker
- Controleer ook bij uw collega's of u nog steeds representatief bent. Let daarbij op kleding, handen, schoenen, tanden en haren.
- Kijk regelmatig even in de spiegel, zie wat de bezoeker ook ziet.
Uw stand is het visite kaartje van uw bedrijf
- Ruim ook tijdens de beursdag regelmatig even op. Kopjes, glazen en rondslingerend documentatie of monster materiaal.
- Stofzuig de standvloer en neem de balie regelmatig af.
Wees uitnodigend
- Maak het aantrekkelijk voor bezoekers om uw stand te betreden. Sta dus niet met elkaar op een rijtje aan de rand van de stand.
- Begroet voorbij lopende bezoekers en nodig ze uit om uw stand te bezoeken.
- Prive gesprekken voeren nodigt niet uit om uw stand te bezoeken. Bewaar deze voor na afloop van de beursdag.
- Koffie drinken prima, maar dan constructief samen met de bezoeker, of voor openingstijd.
- Straal enthousiasme en professionaliteit uit. Maak oog contact. Stel u zelf voor.
De juiste voorbereiding
- Badge, parkeerkaart, showmap, doorschakeling telefoon en e-mail zijn geregeld
- Uw beurs / leadformulier is geen verrassing voor u
- Plan ruimte in na afloop van de beurs voor afhandeling aanvragen en bezoek van relaties
- U kent uw rol / taak gedurende de beursdag (en)
- Thuis en op de zaak weet men waar u bent en hoe u te bereiken bent
- U weet de voordelen van uw produkten en diensten
- U kunt demonsteren en weet wat te doen bij een storing
Het verkoopgesprek, bereiken van uw doel en dat van de bezoeker
- U heeft verschillende openingszinnen om bezoekers aan te spreken in het gangpad of bij u op de stand
- U weet snel te achterhalen of u interessant bent voor uw bezoeker
- Uw product of dienst, passend bij de wens of behoefte van de prospect / klant kunt u klantgericht presenteren.
- De bezoeker heeft een goed beeld van u en de organisatie en weet wat het vervolg is op dit gesprek ( toesturen documentatie, maken van afspraak etc.)
- U neemt op een klantgerichte wijze afscheid
- Uw bezoeker praat nog positief na over zijn of haar bezoek aan uw stand! U bent in uw opzet geslaagd. U heeft de basis gelegd voor toekomstige samenwerking.
In de beurstraining leert en oefent u hoe u meer rendement haalt uit uw beursevent.