Beursdraaiboek; zin of onzin?

Als vaste columnist van meetings/expotec bijgaand de column van november 2015
Ton Visser, Beurstrainer en vaste columnist.


Succesvol deelnemen aan een beursevent vraagt om een plan- projectmatige aanpak. Door schade en schande wijs worden, daarvoor is het presenteren van uw organisatie op een regionaal, landelijk op Europese expoplatform te kostbaar. Helaas zie ik toch regelmatig een uitstalling en afspiegeling van producten en diensten en reist de vraag: Wat is de boodschap, wat is nieuw, wat mag ik als bezoeker zeker niet missen.

Waarom bezoekt men een vakbeurs

Eén van de zeven redenen waarom bezoekers naar een beurs gaan is nieuwe ontwikkelingen en trends “spotten” om er vervolgens hun voordeel mee te doen. Communicatie is dus key. Niet alleen voor de bezoekers, maar zeker zo belangrijk, ook voor het beursteam is focus gewenst. Het beursdraaiboek is daarbij van onschatbare waarde. Op het internet zijn draaiboeken te vinden, maar ook op te vragen bij de beursorganisatie, stand bouwers en beurstraining organisaties. En het loont zeker om die te raadplegen. Kort samengevat geeft het beursdraaiboek houvast in de voorbereidingsfase, tijdens de beurs, in de opvolging en afwikkeling van het beursevent.

Wat staat in het beursdraaiboek

Natuurlijk treft u in het draaiboek info aan zoals: doel, waarom deelnemen, wie staat op de stand en op welke dagen. Maar ook elementen die bijdragen aan uw succes straks, en vaak vergeten worden. Denk aan: Persberichten maken voor vakbladen en regionale kranten en wie staat de Pers te woord en wat zeg je dan? En natuurlijk ook uw beursleadformulier, hoe stel je deze klantgericht op. De bezoeker kijkt vaak mee tijdens het invullen. Het beursdraaiboek voorkomt ook dat u zaken vergeet als het uitnodigen van klanten maar zeker, zo niet nog belangrijker; al uw prospects. Relaties die u graag op uw stand ontmoet om uw organisatie op een aantrekkelijke wijze te presenteren in een ongedwongen, gastvrije zakelijke setting. Om er representatief uit te blijven zien is een spiegel(tje) aan de binnenkant van de deur ook zo’n tip die u vindt in het draaiboek. Zin of onzin zo’n beursdraaiboek? Uitermate zinvol naar mijn mening. U bent er klaar voor en voorkomt onaangename verrassingen.

Enjoy your Results!
Ton Visser
Beurstraining Nederland   

Contact

BEURSTRAINING NEDERLAND

Ga naar Contact

 

   Editie 2024

Beursdraaiboek 2024 Beurstraining Nederland

Vraag nu aan. Morgen op uw bureau.
 info@beurstrainingnederland.nl 

     Extra Support

Bel: Tophostess
Zaltbommel

04187 11 001

           

Onze Relaties >      

Copyright BeursTrainingNederland.nl | Website door: IZI Services webdesign